Reklama

Porady

Ważna witamina

Jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jej niedobór zdarza się u osób starszych.

Na co wpływa?

Witamina B6 jest konieczna do prawidłowej pracy układu nerwowego.

Bierze udział w tworzeniu przeciwciał i w produkcji czerwonych krwinek, a także wspiera układ odpornościowy.

Wspomaga pracę serca, ma wpływ na ciśnienie krwi i skurcze mięśni.

Konsekwencją jej niskiego poziomu w organizmie mogą być:

Reklama

• zmiany w układzie nerwowym, objawiające się depresją, obniżeniem nastroju, bezsennością;

• zwiększona podatność na infekcje.

Ile jej potrzebujemy?

1,5 mg na dobę.

Zapotrzebowanie na witaminę B6 wzrasta przy spożywaniu pokarmów bogatych w białko. Większe jej ilości powinny przyjmować kobiety w ciąży i osoby w podeszłym wieku.

Gdzie i w jakiej ilości występuje?

Jednym z bogatszych źródeł witaminy B6 jest kasza gryczana (0,67 mg/100g) i papryka czerwona (0,45 mg/100g). Nie brakuje jej też w mięsie i wędlinach – w kurczaku (0,31-0,55 mg/100 g), indyku (0,28-0,59 mg/100g).

2022-05-31 14:43

[ TEMATY ]

Wybrane dla Ciebie

Superfoody

Niedziela Ogólnopolska 23/2020, str. 56

Są produkty, które mają niezwykłe właściwości – zapobiegają chorobom i wspomagają organizm w leczeniu.

Więcej ...

Niech nas nauczy dróg swoich, byśmy kroczyli Jego ścieżkami

Niedziela Ogólnopolska 48/2019, str. 27

Więcej ...

Zgierz: 20 lat działalności parafialnego Oddziału Akcji Katolickiej

2022-11-27 18:30

Archidiecezja Łódzka

Więcej ...

Reklama